Trivselsgruppen "Liv, leg og leverpostej"

Velkommen til trivselsgruppen "Liv, Leg og Leverpostej"
Du finder tilmeldingsformularen nederst på siden.

Hvor: Aulum Kirkehus
Hvornår: tirsdage i ulige uger med opstart d. 27/2 og afslutning d. 4/6
Tidspunkt: kl. 11.50-13.10
Antal: 6-8 børn; tilmelding efter ”først til mølle”-princippet
Tilmeldingsfrist: tirsdag d. 20/2

Gruppen er et pædagogisk og ikke-terapeutisk tilbud.

Tirsdag d. 27/2 starter en ny trivselsgruppe med base i kirkehuset for børn i 0.-3. klasse. Her vil vi gerne spise vores madpakke, lege og slå følgeskab med børn, for hvem tilværelsen en gang imellem slår lidt knuder og måske spænder ben for samværet med andre.

I trivselsgruppen tilbyder vi en pause fra det store klassefællesskab, undervisningen og kravene i dén forbindelse. I stedet for mødes vi i en mindre gruppe, hvor vi i en munter og afslappet stemning oplever, at fællesskabet med de andre gør godt!

Hver samling i trivselsgruppen følger en fast form, hvor en kortere snak om dagens tema blandes med forskellige lege og aktiviteter. Vi slutter med at bede Fadervor. Temaernes overskrift er børnene selv med til at bestemme, men hver gang med udgangspunkt i spørgsmålet: ”Kender du dét, når….”.

Trivselsgruppens overordnede formål er at give børnene mulighed for ærligt at fortælle, hvordan de har det, til neutrale voksne. På samme måde at bringe børnenes erfaringer i spil over for hinanden. Når jeg genkender egne udfordringer hos andre og oplever mig selv som dén, der både kan modtage og give gode råd, mindskes nemlig følelsen af at være forkert og anderledes.

Tænker I, at jeres barn kunne finde glæde ved at deltage i trivselsgruppen, bedes I udfylde tilmeldingsformularen på kirkens hjemmeside: www.aulumhodsagerkirker.dk.
Kontakt også gerne kirke- og kulturmedarbejder Flemming Nørsøller Doktor i tilfælde af opklarende spørgsmål: 51 23 56 59 / flemming@aulumkirke.dk.

Vi glæder os til at være sammen med jeres børn!

Mange gode hilsner
Sigrid Laugesen og Flemming Doktor

Dato for næste hold opstart